איך יודעים שמצותתים לטלפון

אחד מנושאי השיחה העיקריים כיום כמעט בכל מקום זוהי רמת הביטחון והפרטיות האישית שנמצאת בצומת דרכים. לא פעם אנו מגלים כי כמעט כל מילה שאנו אומרים נשמעת על ידי מישהו שמיד דואג לספק לנו את מבוקשנו, דבר שמעמיד את רמת הביטחון והפרטיות בסימן שאלה גדול בדיוק כמו איומים בטלפון.

אחד מהנושאים העיקריים שאנו עוסקים בהם ביחד עם הלקוחות שלנו זה איך יודעים שמצוטטים לטלפון האישי של כל לקוח? ומה ניתן לעשות על מנת לשפר את רמת הביטחון האישי. לא פעם לקוחות רבים פונים אלינו בחשש שמא מאזינים להם לטלפון האישי, כל זאת על מנת להשיג מידע רגיש שאינו היה יכול להיות מושג אילולא בדרך הזאת.

חשוב להבהיר כי האזנת סתר היא עבירה על החוק, וכמו כל עבירה על החוק ישנו עונש אשר יכול להיות מיושם על כל מי שעובר את העבירה. לכן חשוב מאוד לשים לב לנושא הזה, ואפילו במקרה של חשש קטן לפנות אל עורך דין פלילי על מנת שיוכל לייצג אתכם בצורה נאמנה.

אתם אלה שמחליטים כיצד יראה העתיד שלכם, והמחשבה שמא מישהו מאזין לכם למכשיר הסלולרי יכולה להיות מטרידה מאוד. לכן באמצעות הניסיון שלנו בתחום, נוכל לעזור לכם כך שתוכלו להיות בראש שקט ולדעת כי לא מאזינים לשיחות הפרטיות שלכם.

 

מה החוק אומר על האזנות סתר?

חוק האזנת סתר חוקק בשנת 1979 עקב כמות גדולה של האזנות סתר לשיחות, דבר שהפך להיות באותם השנים מכת מדינה לכל דבר ועניין. ראשית נסביר מהי ההגדרה של שיחה על פי החוק, כאשר שיחה מוגדרת כדיבור או בהעברת מכתב באמצעות הטלפון, הטלפון הנייד, הפקס, האימייל או כל אמצעי תקשורת אחר הקיים בעולמנו נכון להיום.

החוק קובע כי כל אדם אשר מאזין או קורא שיחה בניגוד לידיעת האנשים שאליהם השיחה מיועדת, מבצע האזנת סתר ועל כך הוא יכול לעמוד לדין על פי החוק. החוק מאוד ספציפי ולכן קשה מאוד לעבור אותו או שלא להבין בדיוק אל מי הוא פונה.

כמובן שעל מנת להוכיח מצב של האזנת סתר חשוב מאוד לפנות אל עורך דין פלילי אשר מכיר את הנושא על בוריו. האזנת סתר יכולה לפגוע בצורה משמעותית מאוד באדם מסוים, ולכן חשוב מאוד לעצור את התופעה בהקדם האפשרי.

רק איש מקצוע אשר מבין בצורה מדויקת את הגדרת החוק על האזנת סתר ידע להסביר כיצד ניתן לטפל בתופעה ולמגר אותו מן השורש. כי בסופו של יום אין תחושה יותר מתסכלת מאשר להבין כי הפרטיות שלכם נמצאת בסימן שאלה גדול, וכל שיחה שאתם מבצעים מהטלפון האישי שלכם עוברת דרך אנשים אחרים שאינם אמורים לשמוע אותה.

איך יודעים שמצותתים לטלפון
איך יודעים שמצותתים לטלפון

מהו העונש על האזנת סתר לשיחה?

החוק עושה הפרדה בין אדם אשר מאזין בסתר לשיחה ובין אדם אשר משתמש בתוכן של השיחה על מנת להשיג טובה אישית. ראשית נסביר מהו עונשו של אדם אשר מאזין האזנת סתר לשיחה ללא ידיעתם של הצדדים המעורבים בשיחה, כאשר החוק קובע כי העונש המקסימלי על מקרה כזה יכול להגיע לעד 5 שנות מאסר בפועל.

גם אדם אשר משתמש בשיחה שהושגה על ידי האזנת סתר יכול להיות חשוף לעונש של 5 שנות מאסר בפועל. אך ישנם מקרים שבהם בית המשפט עלול להחמיר את העונש אם אותו אדם גם האזין לשיחה וגם השתמש בה על מנת לשרת את מניעיו האישיים. לכן חשוב מאוד לשים לב לנושא הזה על מנת שלא תהיו חשופים לסיטואציות לא נעימות.

בית המשפט גם נותן דגש על הדרך שבה אותו מאזין הצליח להאזין לשיחה, כאשר על התקנת מכשיר המיועד להאזנת סתר יכול בית המשפט לפסוק עונש של 5 שנות מאסר. זוהי הסיבה שאסור להקל ראש בנושא של האזנות סתר, ולהבין כי רק באמצעות עורך דין פלילי מיומן תוכלו להוציא את הצדק אל האור.

עורך דין מיומן ידע לתת תשובה לשאלה איך יודעים שמצוטטים לטלפון? וכמובן גם פתרונות כיצד לפעול על מנת שתוכלו להחזיר את הביטחון האישי שלכם, ואת ההנאה שלכם משיחות טלפון שבהם תוכלו לדון כמעט על כל נושא.

מה לעשות במקרה של אישום בהאזנת סתר?

במקרה שבו אתם מואשמים בעבירה של האזנת סתר, חשוב מאוד להצטייד בשירותיו של עורך דין פלילי על מנת שייצג אתכם בצורה נאמנה ויעזור לכם לקבל את מבוקשכם. עורך דין פלילי מיומן ידע כיצד צריך להתנהל בחקירה פלילית הקשורה לנושא של האזנות סתר, וכמובן יכוון אתכם מה כדאי להגיד על מנת שתוכלו לשפר את מצבכם. חשוב להבהיר כי חלק גדול מהמקרים של אישומים בהאזנות סתר יהיו מבוססים רק בעת מתן עדויות והוכחות חותכות לנושא.

לכן כל הוכחה נגדית או עדות אשר תעמיד את עמדת התביעה בצורה קצת פחות טובה יכולה לסייע מאוד. זוהי הסיבה שכמעט כל אדם אשר מואשם בנושא של האזנות סתר פונה לעורך דין פלילי עם מוניטין ורזומה עשיר. כמו שכבר ציינו העונשים על האזנות סתר יכולים להיות משמעותיים מאוד, ולכן אסור לכם לקחת סיכונים כאשר זה מגיע לעתיד שלכם. אף אחד לא רוצה לבלות שנים רבות מאחורי סורג ובריח רק בגלל האזנת סתר או התלוצצות שיצאה מכלל שליטה.

פנייה על אורך דין פלילי צריכה להתבצע כבר מהרגע הראשון, כך תוכלו לדעת שאתם נמצאים בידיים הטובות ביותר לכל אורכו של ההליך. ברוב המקרים הנאשמים בנושא של האזנות סתר הם אנשים נורמטיביים אשר לא יודעים כיצד עליהם להתנהל במהלך דיון בבית המשפט.

לכן חשוב מאוד שיעמוד לצדכם איש מקצוע אשר מכיר את התחום ויסביר לכם בדיוק אילו נקודות חשובות ליישום ואילו נקודות פחות חשובות ליישום. כך תוכלו להרגיש ביטחון מלא, דבר שיבוא לידיי ביטוי גם בדרך ההתנהלות שלכם במשפט עצמו.

 

האם מותר להקליט שיחה בהסכמת אחד מהצדדים?

עוד נושא שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת זה הקלטת שיחה בהסכמתו של אחד מהצדדים המעורבים בשיחה. במחשבה ראשונה נדמה כי מדובר בצעד טריטוריאלי אשר לא נוגד את החוק, הרי לכל אחד יש במכשיר הטלפון הנייד תוכנה שמקליטה שיחות על מנת שיהיה ניתן להשתמש בשיחה בעתיד. אך גם במקרה הזה מדובר בעבירה שיכולה להסתיים במאסר בפועל.

ברוב המקרים כאשר משתמשים בתוכנות האזנה הנמצאות בטלפון הנייד, ההקלטה מיועדת לשימוש עצמי ולא לשימוש שעלול להסב נזק לצד השני המעורב בשיחה. אך אם יקרה מצב שבו האדם שהקליט את השיחה ישתמש בה על מנת לפגוע או להסב נזק לצד השני, הדבר עלול להסתיים בסופו של יום בהכרעת בית המשפט.

החוק על האזנות סתר קובע בצורה ברורה כי גם מקרה מהסוג הזה היינו הקלטת סתר, ואסור לאף אדם להשתמש בשיחה פרטית עם אדם אחר על מנת להסב לו כל סוג של נזק. גם אם אותו אדם סבור כי יש לו סיבה מספיק טובה על מנת לעשות את הצעד הזה.

לכן בין אם אתם מואשמים בהאזנת סתר כלפי שיחה אחרת, או שמא אתם רוצים להאשים אדם שביצע לכם האזנת סתר – כל מה שאתם צריכים זה עורך דין פלילי שילווה אתכם לאורך התהליך. מדובר ברוב המקרים בתהליך ארוך אשר דורש הוכחות רבות ולא מעט תמרונים אשר יכולים להיות מעייפים במיוחד.

בעזרתו של עורך דין פלילי תוכלו להמשיך בשגרת יומכם, והעורך דין יהיה זה שאחראי לקדם ולנהל את כל המהלכים הקשורים לבית המשפט. אתם צריכים לדעת שעומד מאחוריכם איש מקצוע מנוסה אשר מכיר את התחום בצורה טובה, וידע בדיוק כיצד לסייע לכם בכדי שתוכלו להוציא את הצדק לאור.

איך יודעים שמצותתים לטלפון

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איך יודעים שמצותתים לטלפון

מידע נוסף סביב הנושא

האזנות סתר

בתור בני אדם, אנחנו מנהלים שיחות כאלו ואחרות עם גורמים שונים כגון האנשים הקרובים אלינו, חברים למקום העבודה, שיחות שבשגרה עם גורמי שירות ומכירות, וכן

מהו חוק הגנת הפרטיות?

בתקופה בה אנחנו חיים כיום, המרחב האישי שלנו משתלב עם המרחב הציבורי. לפיכך, אנו נדרשים להגדיר בצורה עצמאית מהם הפרטים האישיים שלנו ועל איזה מידע

העונש על האזנות סתר

אנו חיים בתקופה בה יכולה להתרחש פגיעה בזכות הבסיסית שלנו לפרטיות בכל רגע נתון. מעשים אלו נכנסים לקטגוריה של עבירות פרטיות. במאמר זה נדון במקרה