מדי שנה, יוצאים את הארץ אלפי ישראלים שעושים רילוקיישן למדינות שונות בעולם. מעבר לצורכי עבודה. חלקם יחזרו בבוא העת לישראל, אחרים ייתכן ויחליטו להישאר ולגדל את הילדים שם. כל ישראלי שעוזב למדינה אחרת, צריך לבצע פעולות מסוימות על מנת שיוכל לנהל אורח חיים סדיר במקום מגוריו החדש. לדוגמא, הוא נדרש לפתוח חשבון בנק בחו"ל ולשם כך עליו לבצע מספר פעולות תרגום.
איך פותחים חשבון בנק בחו"ל?
כל ישראלי שעוזב את הארץ צריך להכין את עצמו לקראת תהליך לא פשוט. לא רק במובן הרגשי של המילה אלא גם במובן הטכני, המעשי, בעיקר הבירוקראטי.
כשאנחנו חיים בישראל, הדברים מתבצעים עם הזמן, בשלבים, לעיתים על ידנו, לעיתים על ידי הורינו. אך כשאנחנו עוברים לגור במדינה אחרת, עלינו לבצע הכל בעצמנו (בדרך כלל) ולרוב באופן מיידי, על מנת שנוכל להסתגל במהרה ולהיכנס אל מסלול החיים החדש שלנו ללא בעיה.
אחד הדברים הראשונים שעלינו לעשות הוא לפתוח חשבון בנק במקום אליו אנחנו עוברים. חשבון זה ישרת אותנו בשביל לקבל משכורת, לבצע תשלומים ולכל פעולה פיננסית אחרת. מוטב לנו לפתוח חשבון בנק ולא להסתמך על החשבון הישראלי, גם מבחינת נוחות וגם מבחינת עלויות.
בשביל לפתוח חשבון בנק בחו"ל עלינו לפנות אל הסניף המקומי (או דרך אתר האינטרנט שלהם) עם המסמכים הרלוונטיים. בכל מדינה זה אחרת ובכל מדינה ידרשו מאיתנו מסמכים שונים. לכן, לפני שנכנסים לתהליך ומתחילים איתו, יהיה נכון לבדוק אילו מסמכים צריך להציג וכיצד.
אילו מסמכים צריך להציג ואיך מתרגמים אותם
בעיקרון, מרבית הבנקים מבקשים את המסמכים הבאים:
- דרכון – משמש בתור תעודה מזהה.
- הוכחת כתובת – מסמך המוכיח בעלות על נכס או שכירות.
- מסמך מהבנק בישראל – על מנת להציג התייחסות למצב פיננסי.
- מסמך מהמעסיק – לאשר מצב תעסוקה נוכחי.
חלק מהבנקים ידרשו הפקדה מינימאלית או המחאה בנקאית מאושרת. בארה"ב יבקשו גם מספר זיהוי מס. כאמור, במדינות מסוימות ישנן דרישות נוספות, בין אם זה חשבון חשמל להוכחת כתובת מגורים קבועה או מסמכים אחרים.
כל מסמך המוצג לבנק המקומי חייב לעבור תהליך של תרגום נוטריוני. כלומר, הוא חייב לעבור תרגום מסודר, חתימה ואישור של נוטריון בקריות או בכל מקום אחר, שמוודא שהתרגום נכון ומאשר אותו. מסמך ללא חתימת נוטריון לא יתקבל. החתימה למעשה הופכת את המסמך לקביל מבחינה משפטית.
על מנת להקל את התהליך של המעבר, מומלץ מאוד לבצע את כל השלבים לפני שמגיעים אל היעד אם זה אפשרי. במידה ולא, אז רצוי לאסוף את כל המסמכים לפני כן וכשמגיעים אל היעד לפנות אל הבנק המקומי ולפתוח חשבון כשכל המסמכים מתורגמים, מסודרים וניתן להציג אותם בפני הפקיד המקומי.